tisdag 27 november 2012

Test av bars

Jag har ju ätit xtrabars till mellanmål nu, pepparkaka är en stor favorit ;0) Men så tänkte jag att jag skulle kolla på vad som finns i vanluga mataffären, för att få lite variation. Det är ju de klassiska nutrilett och naturdiet som man i första hand tänker på. Men på Coop, som jag var på, hade de även en Low carb-bar och gainomax proteinbar. Efter noggrant studerande av innehållsförteckningar så kan jag konstatera att det är hiskiligt mycket kolhydrater i de flesta. Men i low carb-baren var det väldigt låg andel sockerarter. Och naturdiet hade två varianter, dels den "vanliga" och en low sugar/high protein-bar. Naturdietbaren låg på 29kolh/1,3 sockerarter. Xtrabaren har 37/6, per 100gr räknat. Så jag köpte mig en low carb och en en naturdiet low sugar för att testa. Prismässigt är de ca 8kr billigare än xtrabaren. Naturdieten fanns i två smaker och low carb i en. Naturdiet valde jag crunchy cocolate och low carb var blåbär.

Crunchy cocolate slank ner nu ikväll och den var mjuk och chokladig i smaken. Crunchy jajemänn. Får ett godkänt betyg.

Betyg på low carb-baren kommer imorgon.

Sov gott och må väl


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar