lördag 10 november 2012

Dag 19

Snart dags att slå igen ögonlocken. Nu har jag snart avverkar tre veckor på helfart och i början av veckan tänkte jag att det skulle bli upptrappning från och med tisdag. Tankarna har snuddat vid att köra en fjärde vecka eller att köra en halv vecka extra. Så vi får väl se vad som händer på tisdag, om jag påbörjar upptrappningen eller om jag väntar till onsdag/torsdag. Varför jag släppt tanken på en hel vecka till är för att jag är anmäld till chokladprovning den 17e och  det vill jag helst inte avboka.

Min hälsokonsult sa i måndsgs på gruppträffen att det är lagom att väga sig var fjärde vecka ungefär, men jag var tvungen och tjuva lite på vågen hemma i morse. 62 kilo står den på nu. Det betyder 2 kilo från målvikt och alltså 5,3 kilo ner på de här 19 dagarna. =)

Jag har dock de två senaste dagarna haft lite hungerkänningar, så funderar på det där med ketos, om man kan komma ur den utan att man egentligen ökar kcalintaget?! Eller om kroppen vänjer sig även vid det efter ett tag. Jag har ju som sagt fortsatt ner så där är ju inge konstigt. Jag har ju ökat fettmängden, två msk olja istället för en, så förbräningen borde ökat.

Till veckan ska jag försöka öka träningen lite, träna mer styrka. Ska dock på kurs torsdag-fredag så får se hur möjligheterna ser ut då.

Nu idag har vi varit på dop. Och då hör ju dopkaffe till - smörgåstårta och kakor. Har kommit till den punkt där det inte lockar mig, det söta. Men jag börjar nog få ett sug efter mat. Att få äta gott, men rätt. Att få en nytändning med maten och få testa lite nya recept och så. Nötter har jag ett sug efter också - rostade hasselnötter. ;)

Nu är det sova som gäller, och ett spår mental träning.

Kram o godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar