söndag 11 november 2012

Börja äta igen

Nu i veckan som kommer är det dags att börja äta igen, känns nästan lite nervöst. Det kommer att ske med upptrappning under ett antal dagar. Och man gör det genom att dag ett äta en liten frukost tex ett ägg blandat med 2 matskedar keso. Till lunch ett kaffefat med proteinvara o vattenrika grönsaker tex 50gr fisk och grönsallad med dressing. Middagen är även den ett kaffefat med 50gr proteinvara och vattenrika grönsaker. Däremellan dricker man två VLCDshaker till mellanmål, en förmiddag och en eftermiddag.
Man utgår från knutna nävar och handflator i storlek på portionerna när man äter i halvfart och upptrappningen är klar. Dag 2 och 3 går man upp på assiettestorlek på portionen, vilket betyder 80gr proteinvara och vattenrika grönsaker. Dag 4-7 ökar man upp till normala portioner och lägger till varma grönsaker som till exempel broccoli, morötter och blomkål. När upptrappningen är klar gäller det att få igång förbränningen så att viktminskningen fortsätter och man kan börja bygga muskler.

Så eftersom jag tänker mig att vara på dag fyra på söndag, så börjar jag min upptrappning på torsdag. Då kommer jag ha ätit helfart i 23 dagar. Jag kommer göra en invägning (hemma) på torsdag för att se var jag stannar med helfart och för att se hur jag går ner under halvfart. Blir till att planera maten för veckoslutet, och handla igen. Var ju ett tag sen man behövde bry sig om att köpa färskvaror =)

Jag kommer som sagt även att fokusera min träning på styrka och muskelbyggande, så bloggandet kommer även att handla om det.

Nu ska jag ta och släcka ner för kvällen, lyssna på ett spår mental träning och ladda för ett morgonpass på gymmet. Mina Easy linegrupper börjar nio så jag tänker hinna med ett styrkepass själv innan. Och så blir det zumba och gruppträff på kvällen.

Nu säger jag god natt och DU är FANTASTISK och värd det allra bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar