onsdag 8 maj 2013

Nybakat

Har idag bakat ett mjukt bröd med lågt kolhydratsinnehåll och oj så gott det var.

Och enkelt är det också =]

300gr mandelmjöl
1dl linfrön, jag tog krossade
3tsk fiberhusk
3tsk bakpulver
6 ägg
3msk kvarg eller matlagningsyoghurt
Solroskärnor att toppa med

- Blanda de torra ingredienserna
- Vispa ägg och kvarg
- Blanda ihop ägg och torra ingredienser och låt svälla 10 minuter.
- Klä en avlång form med bakplåtspapper och tryck ner degen.
- Strö över solroskärnor
- Grädda 20 minuter i 200 grader.

Jag gräddade i 25min men hade kunnat haft den inne lite till.

Det ska bli gott att äta till frukost imorgon. Ikväll blev jag så mätt av middagen så det finns nog inte utrymme för en kvällsmacka ;)

(receptet har jag hittat på instagram)

Förutom baka har jag inhandlat proteinpulver och en rosa snygg shaker. Ska bli intressant att se hur extra protein påverkar kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar