torsdag 25 april 2013

Trött vecka

Lite träningsvärk i måndags, men inget som hindrade mig från träning i måndags. 30min styrka Easy Line (istort sett bara överkropp), ett 30 min Zumba pass på förmiddan och ett 60 min på kvällen. Så gissa hur kroppen kändes på tisdan ;) DÅ kan vi snacka träningsvärk. Så tisdag fick bli vilodag. Kroppen behöver ju komm ikapp och musklerna lugna ner sig emellan. Skillnaden är om man tränar uppdelat fokuserade muskelgrupper, tex bröst en dag, ben nästa och armar den tredje. Då får ju respektive muskelgrupp "vila" när man tränar det andra.

Har dessutom kännt mig seg och trött, i tisdags kunde det lika gärna ha varit fredag. Kändes som att jag redan jobbat en hel vecka.

Igår var det tänkt att bli löpning, men regn (dålig ursäkt I know) och jobb tog kvällen i besittning. Och sen var orken slut.

Idag däremot vaknade jag och kände mig utvilad. Skönt. Speciellt eftersom det är en lång jobbhelg. Mässa med gymmet, så idag bygger vi monter och fredag-söndag är det heldagar som gäller. Ska bli kul, men kommer nog att vara trött på söndag. :)

Så nu mina vänner är det dags att hoppa ur pyjamasen och bege sig iväg. Ska försöka hinna med att rapportera och visa bilder från mässan.

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar