söndag 21 april 2013

Solig helg!

Igår vaknade jag till strålande sol. Hade lite jobb på förmiddan och sen blev det en tur ner till syster med familj för att bli fixad i håret. Skönt med ny färg och ny friss. Blev kvar hela eftermiddan och vid sexsnåret blev det en liten spontan road trip. Vi åkte till Filipstad och åt pizza. För det första varför åt jag pizza och varför åka till Filipstad för att göra det? Just för att det var en tur till Filipstad godkände den pizzan. På Kökey restaurang i Filipstad har de riktigt god pizza och med fyllning som mab inte hittar här i stan. (kanske har jag missat det men det tror jag inte). De har pizzor med parmaskinka, soltorkade tomater, roccolua, bresaola och sånt på. Lite skillnad mot den vanliga rosa skinkan ;)

Så iaf så fick det bli det till middag, lunchen bestod av en atkinsbar och kvarg med clementin. Innan vi åkte blev det ett gäng nävar nöt o bärmix, då lunchen var för klen. Tänka på det! Det blev även sommarens första glass igår. Provade en av magnums nya. Den med tranbär och vitchoklad i. Supergod!

Men det var igår det! Idag är vi tillbaka på spåret. Och jag börjar dagen med ägg. De är små så det blir fyra stycken, mosade med bregott och en kopp te.

Ikväll ska jag testlaga detta...

Rapport kommer ikväll. Nu ut i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar