onsdag 15 maj 2013

Närmar sig

Oj, oj nu är det inte många dagar kvar tills det ät dags. Dags att sätta muskler och psyke på prov. Dags att löpa tjugoen kilometer!
Uppladdningen har väl varit så där. Kom igång lite sent med utelöpningen och fick inte till nån långlöpning inne på bandet. Ute nu har jag sprungit milen ett antal gånger och det känns bra. Ligger på en hyfsad kilometertid, putsa på den sist jag sprang. Då dessutom hett hett ute.

Nu sista veckan är det att fylla på vätskedepåerna som gäller. Låta kroppen och knoppen få tillräckligt med vila och sömn. Tränade Easy Line och Zumba i måndags och så blir det ett corepass ikväll. I övrigt tar jag det lugnt. Kanske, kanske att jag tar några minuter på löpbandet i lugn takt ikväll.

Uppladdningen matmässigt går bra. No sweets på de senaste två veckorna. Jag märker tydligt på kroppen nät jag låter bli sånt. Tappar vätska och pluffsighet. Och framförallt runt magen!

I övrigt så äter jag som vanligt, vilket betyder lite kolhydrater. Fyller på med protein så att kroppen har ordentligt att återhämta sig med och fett för energi. Under själva loppet blir det sportdryck, gör själv med salt, citron och nu även lite dextrosol. Var nog hundra år sen jag köpte såna men kan vara bra att ha om energin tryter. Har även kunnat knapra i mig mandlar när jag springer så det får nog följa med i vätskebältet också. 

Matmässigt nu dagarna innan kan det nog bli att jag lägger till något lite mer kolhydrater. Långsamna och ändå "snälla" kolhydrater. Inga megatallrikar med pasta precis. Det skulle vara döden för magen och kroppen. På lördag morgon blir det en lång sittning på hotellfrukosten. Jag startar 13.28 så det måste ätas för frukost och lopp. Av erfarenhet finns de som undrar var jag gör av allt en sån morgon ;) Tur att jag gillar frukost och framförallt hotellfrukostar.

Från hotellfrukost till dagens frukost. Ska iväg på morgonmöte så det är en  timme tidigare än vanligt idag. Får bli frukost uppdelat på två för att jag ska stå mig.

Kram och kom ihåg att du kan lyckas med allt, bara du vill och bara du försöker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar